12/08/2013

Asiakaspalvelun kehittymistä?

Tän viimeisen kuluneen viikon aikana oon huomannut kehitystä mun asiakaspalvelutaidoissa. Voi johtua myös siitä, että nyt mä olen kiinnittänyt siihen enemmän huomiota yms. Kuitenkin tällä viikolla asiakaskohtaamisia on ollut enemmän, johtuen osittain myös tulevasta joulusta, joka on jo kohta ovella! 
Ihmiset haluavat tietenkin, että he itse ovat etusijalla ja että heitä palvellaan heti, ihan heti. Varsinkin jos asiakkaalla on kiire, ei hän tietenkään halua odottaa.
Nyt olen mennyt rohkeammin kysymään asiakkaalta tarvitseeko hän apua, kun aiemmin en tarjonnut sitä vaan hymyilin ja tervehdin. Mulle onkin sanottu pari kertaa että kyllä se siitä pikkuhiljaa kehittyy. 
Itsessä olen ainakain huomannut viime viikon aikana kehitystä ja osaan jopa jo neuvoa asiakasta, jos hän etsii jotain eikä mun ole aina pakko kysyä joltain asiasta tietoiselta myyjältä :-) 
Parasta kuitenkin asiakaspalvelussa on se kuinka iloiseksi asiakas voi tulla kun hän saa avun ja häntä autetaan asiansa kanssa!  
Aina kuitenkin voi parantaa ja aina sitä parannettavaa on jossain. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti